Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

måndag 15 september 2014

Lever i väntans tider...tisdag i ena fallet och oktober i andra fallet.

Nu efter valnatten återstår att se hur personrösterna faller ut. Jag har satt mitt hopp till Aron Modig från Göteborg som jag så gärna vill skall ta min plats i riksdagen. På tisdag vet vi med säkerhet. Vi fick behålla vårt riksdagsmandat i Göteborg vilket är jättebra!

Däremot i kommunen ökar våra kommunmandat med 1(!) och då från redan låga 2 mandat förra perioden. Mandatperioden 2006 - 2010 hade vi 5 stycken mandat och det var lägre än mellan 1998-2002 då jag satt i kommunfullmäktige och vi hade 9 stycken mandat. Tja, vad skall man säga....? "Göteborgs mest populära politiker Lega " kanske inte är så populär ändå. Hans deltagande i Pridefestivaler och förslag att alla abortmotståndare i partiet skall gå till Kristna Värdepartiet kanske betalade sig men inte på det sätt som Lega trodde. Tror vi behöver ett byte i  KD ledningen i Göteborg för att se siffrorna stiga igen. Vår politik är bra men bör levas och läras ut mera och inget flörtande med HBQ rörelsen mera.

Se på Markaryd - de går framåt varje mandatperiod och har nu 45,1 % av rösterna i Markaryd. De lever efter principprogrammet, har visioner för ett förvandlat samhälle och Sverige, ser människorna och arbetar i verkliga team. Och en stark, klok ledare i Bengt Germundsson! Allt som Göteborg saknar. Hoppas självinsikten och självrannsakan någon gång kommer till ledningen i Göteborg!

Läs om Markaryd här - http://germundsson.blogspot.se/2014/09/tack-for-fortroendet.html?spref=fb

När det gäller oktober och väntans tider...jag skall bli mormor då....:-)