Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

fredag 16 november 2012

Brev till SJ.

Kära Statens Järnvägar,

Tack för att Ni har tagit Erat förnuft till fånga och fortsätter att sälja biljetter ombord på Era tåg. Läste till min förfäran att Ni hade för avsikt att den 15 november upphöra med denna elementära service på Era tåg. Tack för att Ni ångrade Er och fortsätter att sälja biljetter ombord. Förstår att Ni även fortsättningsvis kommer att ha en Bistro eller kaffevagn ombord där man kan köpa med kontanta medel. Det vore ju tokigt om det bara gick att köpa kaffe eller vin ombord men inte biljetter, för det är ju trots allt ett transportbolag Ni är och ingen kringresande kaffesäljare.

Tack också att Ni inte gör som Eran andra statlige broder SAS och upphör med all service till de som väljer att flyga mer Eran broder. De har nu under ett antal år dragit ned på all service till sina resenärer och har på detta sätt effektivt också dragit ned på antalet som reser med dem. Enligt min åsikt en inte alltför klok affärsmässig strategi.

Dock kvarstår en fråga till Er på Statens Järnvägar. Ryktet har nåt mig att Eran klokskap om att fortsätta sälja biljetter  på Era tåg endast skulle vara till den 1 januari 2013. Skulle vara tacksam om Ni kunde till mig verifiera att detta bara är ett illasinnat rykte och inte stämmer med Eran policy om att Ni är Medborgarnas Järnvägsbolag och vill öka Eran andel av resenärer.

Er i dagsläget tacksamme tågpendlare

Annelie Enochson
( för Er information så har jag pendlat med Erat bolag tur och retur till Stockholm från Göteborg sedan 12 år tillbaka)