Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

måndag 13 december 2010

Poliser överallt i Stockholm.

Idag var jag ute och julhandlade efter att vi haft en aktuell debatt i riksdagen om järnvägen. Det kändes gott att komma ut och lufta sig efter debatten och jag gick i centrala Stockholm och njöt av det fina vintervädret. Överallt möttes jag av poliser som kom och gick två och två. Poliserna vill synas för att skapa trygghet efter den hemska självmordsmördarens terorrattack i lördags. Och trygghet skapar de... det kändes gott att se dem och de andas trygghet när de kommer lugnt stosande nedför gatorna. Jag är glad över att våra poliser inser allvaret och finns mitt ibland oss. Glad för att julruchen fortsätter som vanligt. Glad för att inte rädslan tagit överhand.
Glad för att självmordmördaren inte lyckades i sitt uppsåt att döda flera än sig själv.