Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

onsdag 14 juli 2010

Vem kollar Aftonbladet?

Förra veckan var jag i Oslo med OSCE PA tillsammans med 350 andra parlamentariker från 57 länder. De kom från ett sådant brett geografiskt spann som från Vancouver till Vladivostok. Vi hade internationell kriminalitet och korrumption på agendan. Väl där möts jag av beskedet att Littorin avgår av familjeskäl. Det är alltid beklagligt när man inte kan få familjelivet att fungera som politiker . Det är en press att vara politiker och då måste man ha en familj som stöder en och inte uppslitande vårdnadstvister som gräver ut all energi. Några dagar senare kommer uppgifter från Aftonbladet att Littorin köpt sex av en kvinna "Anna" sommaren eller hösten 2006. Idag kom besked från Littorin att han inte köpt sex. Vad skall man tro? Uppgifter står mot varandra...men jag undrar ...VEM kollar Aftonbladets uppgifter? Denna "Anna" - varför har hon sparat ett telefonnummer i fyra år och släpper numret just ett valår och inför Almedalen.....det låter lite väl riggat för mina öron!! Och hur fick Aftonbladet fatt på denna kvinna och numret...vad är sanning och vad är lögn ? Tills mera fakta framkommer så är mina dubier mot Aftonbladet större än Littorins påstådda sexköp!