Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

lördag 26 september 2009

David Lega - välkommen till vårt parti!

I fredags kom nyheten att David Lega, flerfaldig världsmästare i simmning ch göteborgar blir medlem i kristdemokraterna i Göteborg. Roligt tycker jag - läs mitt pressmeddelande nedan!

Pressmeddelande
Stockholm 25 september 2009



Annelie Enochson, riksdagsledamot (KD) hälsar världsmästaren:

David Lega varmt välkommen till KD


– Det är ett oerhört glädjande besked att David Lega vill engagera sig i vårt parti. Han är ett stort föredöme och känd över hela världen för sina idrottsbedrifter. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans för de kristdemokratiska värderingarna och vår politik, säger Annelie Enochson, kristdemokratisk riksdagsledamot från Göteborg.

– Vi behöver många goda krafter och människor för att förändra saker i Sverige till det bättre. Det är roligt när nya människor som delar de kristdemokratiska värderingarna ansluter sig, och jag tror David Lega kommer vara ett mycket positivt inslag bland oss kristdemokrater i Göteborg. Jag blir uppmuntrad i mitt arbete som riksdagsledamot från Göteborg att ha ett starkt kristdemokratiskt engagemang på hemmaplan, säger Enochson.

– Nu väntar rådgivande provval av dem som nominerats från Göteborg och David Lega kommer vara en av många bra kandidater. Då får medlemmarna rösta fram de kandidater som ställer upp till valet 2010. Ytterst sett är det alla våra väljare från Göteborg som avgör vem de vill ska representera dem. Därför är det viktigt med nya tillskott som David Lega, som dessutom är en känd person som står för en varm personlighet, ambition, engagemang och målmedvetenhet. Jag vill hälsa honom välkommen till partiet och önskar honom en bra start i sitt nya politiska engagemang för KD, avslutar Annelie Enochson.



För mer information:
Annelie Enochson
Riksdagsledamot för kristdemokraterna
Telefon: 08-786 44 20

Rebecca Söderström
Politisk sekreterare
Telefon: 08-786 53 57