Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

söndag 2 november 2008

Val i Fort Lauderdale, Florida

Idag har jetlagen hunnit ikapp mig och jag sitter och avverkar mail mm tidigt på hotellet i Fort Lauderdale medan jag tittar på CNN ;FOX andra amerkanska TV kanaler. Vad som är både fascinerande och skrämmande med detta val är att det är så många som vill rösta i förtid. Amerikaner köar i timmar för rätten att ge sin röst och för att de inser att detta är ett viktigt val så deras röst har betydelse. Det är imponerande med dessa köer...MEN oxå skrämmande att organistaionen är så bristfällig...det tar en evighet att verfiera ID kortet - i de stater som har ID - kort. Många äldre hör av sig till TV stationerna och klagar över att de inte orkar köa och därför inte kan ge sin röst i valet. Samtidigt som jag skriver detta så ser jag ett inslag i CNN som heter "Fit to Led". Hela inslaget handlar om hälsan för de båda presidentkandidaterna. Gissa vilken CNN anser ligga risigast till?