Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

söndag 10 februari 2008

Studiebesök i Markaryd

Fredagen den 8 februari var jag en heldag i Markaryd och besökte denna kristdemokratiska kommun. I valet 2006 fick Kristdemokraterna 44, 3 % av rösterna. Jag besökte några intressanta företag som Bestbind och Bacticguard. Var på besök i det ombyggda kulturhuset och hade presskonferens på perrongen medan tåget susade förbi. Tyvärr stannar inga persontåg i Markaryd och det vill nu deras dynamiska kommunstyrelse ordförande Bengt Germundsson ändra på. Med den framtidstro och entusiasm som finns i kommunen så lär det nog inte dröja länge tills man kan åka persontåg till Markaryd. Så nästa gång jag kommer på besök behöver jag inte bli hämtad i Halmstad . På kvällen pratade jag om vår politik och vad som hänt sedan valet 2006 på deras årsmöte och fick träffa flera av de aktiva kristdemokraterna.